סתם יום של חול בארכיון...


1. מגיעה לארכיון. מחוץ לדלת המנהלה מחכה לי שלט גדול של מפעל מג"ח, ועוד כמה קלטות. מעניין מי השאיר את הדברים. צריך לברר.



2. תמי הורוויץ שולחת לי סרט שניר בנה עשה על ההלוויה של אביו יענקלה. מעבר לזה שזה מקסים זה גם תיעוד שאין לנו בארכיון. כי גם לארכיון יש גבולות... לא מצלמים בהלוויה. היא גם שולחת ציטוטים של יענקלה מה-30 ואני מעלה לדף הנצחה של יענקלה.

3. פרופ' עוז אלמוג מבקש צילומים היסטוריים של אוכל בקיבוץ (כל מה שקשור לאוכל). אני שולחת לו ועל הדרך גם שואלת בעדינות - מתי תעשה לגבעת חיים איחוד תערוכה דיגיטלית...?

עוז אלמוג בארכיון גח"א


4. באים לקחת מהארכיון הגדות. האם זה התפקיד של הארכיון להיות מחסן להגדות? לא בטוח.

5. פתאום מופיע גיסי בארכיון. שלום! אמיר רוטגולץ רוכב פעם בשבוע אצל יפתח באורווה. כי אין כמו האורווה של יפתח.
    מאחר והוא צלם, והמצלמה איתו (כמובן) אני שואלת - אולי נצלם קצת פלקטים של מחזורים? יללא מתחילים להוציא     מהארונית ומצלמים. כמה מהתמונות נופלות ואני מדביקה אותם בדבק מיוחד. דבק גומי שארכיונאים משתמשים בו. איזה יופי, אוכל להעלות לפרויקט המחזורים עוד תמונות.



6. משה נתיב מחפש קטע להקריא באזכרה מתוך עלון "בתוכנו". אני מוצאת את הקטע אבל מציינת שזה עוד אחד הדברים ברשימה לעשייה - תוכן עניינים של כל עלוני הקיבוץ. זה הרי לא מספיק שסרקנו אותם. האמת שיש אולי פתרון אחר אבל אני צריכה לחקור אותו...

7. ימימה מתקשרת שלא תבוא להקליד הספדים. איזו אכזבה.



8. אשר ישראל שאחראי על ארגון ארכיון הבינוי מראה לי יומן שמצא תוך כדי הסדרים. יומן של אחד מהבנאים בקיבוץ בשנות השבעים, כתוב איפה יש פועלים כל יום ומה צריך לעשות. איזה יופי של דברים מתחבאים כאן.




9. אני מקבלת מייל מיוסי רום עם צילומים של שלטי זהירות בדרכים שהוקמו בקיבוץ. ליוסי יש מודעות לתיעוד. הארכיון כפאסיבי או אקטיבי? אקטיבי בטח! אני רוצה להקים פורום צלמי תיעוד של הארכיון יש כל כך הרבה צלמים מוכשרים בקיבוץ.




10. ימים עצובים בקיבוץ. התיק של תומר בן אור ז"ל על השולחן. רק בן 43. רק עכשיו מצא אהבה.

פעוטון אילנה - עם הילדים יונתן א, סער, תומר, קרן ה,  Album110_039


11 . צריך להחזיר כמה תיקים למיכלים. שיהיה סדר!

12. אחי פרנק מגיע. הוא זה שהביא את השלט של מג"ח שהוא שלף מהפח, מאחר ומפנים שם,  הוא ממליץ לבדוק מה אפשר לקחת לארכיון. המודעות הקיבוצית לשמירה נפלאה בעיני.

13. אפרת אשל שולחת במייל את התמונות של פלקט המייסדים. ממש מתנה לפסח לא? (עדיין לא כל התמונות עלו)

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הארכיון והמוות / היידי עפרון

מבצע בוקר בפעוטון / ערה

שתי תמונות / היידי עפרון

עצי הברוש בדרך לבית הקברות / נורית וולף

הסיפור מאחורי הסיפור / חנוש מורג

האחד במאי / היידי עפרון

מה תגיד סבא ברונו? / נעה בוכהולץ

"הפועל" גבעת חיים – שנים ראשונות / פינדה שפע

ארכיון

הצג עוד