הזהב הלבן של גבעת חיים איחוד / אמיר גיל

גיא פיינברג שלח לנו שיר מקסים וביקש להקדיש לכל ענקי הכותנה שעבדו בענף בקיבוץ.
מה ההיסטוריה שאלנו.
תשאלי את אמיר גיל (הבן של גדי גיל) אמר.
הסתקרנו.
הנה לפניכם השיר והסיפור שמאחוריו.
אין מה להגיד, לפעמים אנחנו כל כך נהנים מהעבודה בארכיון!




כותנה

אמיר גיל - מילים, לחן, שירה
מיכאל כפרי - גיטרה אקוסטית, שירה
עמית פיט ברקן - הפקה, עיבוד, גיטרות
יוסי חאקו - תופים
הוקלט באולפני מיוז, יגור


חלמתי על צוות הכותנה 
בבייג'ינג הגדולה מתהפך במיטה
נזכרתי איך אמרו לי או
טוב שבאת, צריכים אותך ממש

היו שם כל מיני טיפוסים 
אוחזים כוס תה, ידי חקלאים 
כולם זימרו, גוד מורנינג צרוד 
במפגש במוסך, בבוקר
לפני הזריחה
ברחתי מהנאחס של השכבה
לעולם בהיר, כולו עשייה
ספרתי זמן ליום העבודה 
נרתמתי כמו יצול של עגלה

היו שם כל מיני טיפוסים 
שכך יהיה לי טוב, כולם צדיקים 
לצאת לעבודה 
לצאת לעבודה 
לצאת,
עם החבר'ה שלי מהכותנה

היתה לנו אופנה מעולה
נעלי המגפר, חולצה כחולה 
דיברנו בשפה של אדמה
שמות חלקות
שלא כתובים בשום מפה

שקיעות בבוץ,  שטויות בקשר
תחרויות סיבולת בשמש לוהטת
שורות כותנה עד קצה האופק
ונער שייך
על פרגוסון דוהר 

היו שם כל מיני טיפוסים 
אוחזים כוס תה, ידי חקלאים 
כולם זימרו, גוד מורנינג צרוד
במפגש במוסך,  בבוקר
לפני הזריחה

לצאת לעבודה
לצאת לעבודה
לצאת,
עם החבר'ה שלי מהכותנה


מאחורי הקלעים
בזמנו בקיבוץ עבדנו במשק ילדים (משק בית ספר) עד כיתה ט' ובכיתה י' עברנו לענפים במשק, פרדס, כותנה, הודיה, אבוקדו וכו. אני (יחד עם מיכאל כפרי המשתתף בשיר) עברנו לעבוד בכותנה.
השנה בערך 1978, והענפים החקלאיים בקיבוץ היו, איך לומר? עם גאוות יחידה חזקה מאוד ועם התמסרות, גם די קשוחים.
המבוגרים שעבדו שם קיבלו אותנו באופן כל כך חיובי ותומך שמיד נוצר אצלנו (אני מדבר בשמי אבל חושב שזה היה משותף לכמעט כולם) חיבור חזק לענף. המבוגרים שם היו דמויות לחיקוי עבורי.
לפני חודשיים הייתי בסין, ובלילה עם נדודי שינה (כמו שקורה בחו"ל) המחשבות נדדו לאחור לאותה תקופה ומזה יצא השיר.

תגובות

  1. כול הכבוד לך היידי איך חיברת שיר לתמונות המתאימות והנגשת לציבור.
    תודה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הארכיון והמוות / היידי עפרון

מבצע בוקר בפעוטון / ערה

שתי תמונות / היידי עפרון

עצי הברוש בדרך לבית הקברות / נורית וולף

הסיפור מאחורי הסיפור / חנוש מורג

האחד במאי / היידי עפרון

מה תגיד סבא ברונו? / נעה בוכהולץ

"הפועל" גבעת חיים – שנים ראשונות / פינדה שפע

ארכיון

הצג עוד