יום עבודה בארכיון ושני הגיגים (רכילות, והשעמום שבתיוק)



הגיג אלף:
היום במהלך הבוקר סיפרו לי שני אנשים בקיבוץ (ויסלחו לי כולם שאין שמות כי זה לא העניין כרגע) שסיפרו לי רכילות היסטורית מהווי הקיבוץ. האחת הייתה על איש ידוע בקיבוץ שהלך ללמוד רק בגלל שאישתו אמרה לו, והשנייה על ילדה (שהיום היא סבתא) שהציקו לה בקיבוץ.
הראשונה הצחיקה אותי והשנייה סתם העציבה אותי.
ולא ראיתי לנכון לעשות עם המידע הזה משהו מיוחד.

אבל אז חשבתי לעצמי...
מה עם המידע הזה? הרי כל הזמן עוצרים אותי ומספרים לי סיפורים...
חלקם אינפורמטיבים חשובים שאני מנסה לפרסם בערוצים המתאימים,
וחלקם בעצם סוג של פיקנטרייה שלא כתובה ממש בשום מקום.
אז מה עושים עם המידע האחרון? אוספים אותו? רושמים אותו?
אולי זו סתם רכילות שחלקה היא למעשה רק קנטרנות של אנשים? ואולי זו אמת שפשוט לאנשים לא נעים לכתוב?
והאם זה בכלל חשוב למישהו?

ואם נאסוף, איך נקרא למידע הזה?
מדור הרכילות ההיסטורית של קיבוץ גבעת חיים איחוד? והרכילאית היא הארכיונאית?...
ציפורה הארכיונאית?
הרכילאית הארכיונאית?
זה באמת סוג של תורה שבע"פ.



הגיג בית:
לתייק מסמכים לתיקים המתאימים בארכיון זה פשוט שעמום המחץ. זה נכון שזה חשוב, ואין מה לעשות אבל זה פשוט
מ_ש_ע_מ_ם! ויסלחו לי כל הארכיונאים שם בחוץ. כשתהיה תוכנת ארכיון נוחה, אמינה (וכמובן אינטרנטית) אנחנו לא נתייק כלום בתיקים!




תגובות

  1. את פשוט גדולה.
    המשיכי להגיג בנו את הגיגייך.
    המעריץ האלמוני

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הארכיון והמוות / היידי עפרון

מבצע בוקר בפעוטון / ערה

שתי תמונות / היידי עפרון

עצי הברוש בדרך לבית הקברות / נורית וולף

ראי אדמה, כי היינו בזבזנים עד מאד / חנהל'ה פרנקל

האחד במאי / היידי עפרון

הסיפור מאחורי הסיפור / חנוש מורג

מה תגיד סבא ברונו? / נעה בוכהולץ

ארכיון

הצג עוד