מאור סורק לקט סיפורים של פינדה שפע

מאור הוא מתנדב בארכיון של גבעת חיים איחוד.
דרך מאור אני לומדת איך לעבוד עם מתנדבים וזה מאד מעניין.
קודם כל חשוב שלמתנדב יהיה מעניין ונחמד לעבוד. אם הוא משועמם רוב הזמן (אפשר קצת שעמום אבל במידה) אז מהר מאד הוא יברח מהארכיון...
אכן לארכיון אין ממש סקס אפיל היום ואולי הבעיה נעוצה בכינוי שלו.
מעניין אם היינו קוראים לו - מרכז המידע הקיבוצי אולי הייתה לו יותר משיכה...

אבל הכי כייף (אני יודעת שאני סוטה מהנושא אבל לא נורא נזרום עם המחשבות...) זה לפגוש אנשים שדווקא המילה ארכיון מהלכת עליהם קסמים. כאשר הם שומעים שאני מהארכיון עיניהם נהיות זגוגיות ובעלות מבט רומנטי משהו.
האוצרות בארכיון, הסודות, והסיפורים מושכים אותם.
יש כאלה שמגיעים לארכיון והתמונות מושכות אותם וישר הם מחפשים את קרובי המשפחה שלהם או מה כתוב עליהם.
מאור דרך אגב קורא לגנזך, היכן שאנו שומרים את כל החומרים, "חדר המתים" וזאת למה?
כי החדר הזה די קר. חשוב לשמור בו על טמפרטורה ולחות קבועים כדי שהחומרים ישמרו בתנאים הטובים ביותר, ואין בו אפילו חלון אחד. חוץ מזה גם הראתי לו שיש מכלי הנצחה שכל אחד שנפטר בקיבוץ יש לו תיק עם מסמכים שנשמר שם.
מקווה שלא ימצאו אותי פעם סגורה בחדר המתים עם קורי עכביש בין הקומפוסטרים המתגלגלים...

אבל אם נחזור למאור - מאור הוא בחור אינטליגנטי שיודע לעבוד על המחשב ויחד הצלחנו לפצח את הסורק החדש שבארכיון ולהבין איך סורקים הרבה דפים יחד.
אז עכשיו סרקנו את לקט סיפורי פינדה שפע מדצמבר שנת 2000.
שנת 2000... נשמע לכם לא רחוק אהה?
אבל אני זוכרת שבשנת 2000 עבדו רק עם דיסקטים שחורים במחשב, ונדמה לי שאינשטיין היתה התוכנה לעיבוד תמלילים... ויותר מזה - אז היה האינטרנט בחיתוליו. היום כאשר אנחנו מוצאים דיסקטים כאלה שחורים אין הרבה מה לעשות איתם כי בזמנו היה צריך להעביר את החומר שהיה עליהם לגרסה טכנולוגית מתקדמת יותר (כמו דיסקים) לפני שכבר לא יהיו מחשבים שקוראים אותם. אבל זה כבר פוסט בפני עצמו על איך איך ארכיונים צריכים לדאוג כל פעם להמיר את כל החומר שלהם לפורמטים העדכניים ביותר.
אכן שפע של היסטוריה, אפרופו שפע.

פינדה שפע, מהמייסדים של הקיבוץ, נשמע מהסיפורים איש מאד מעניין שהיה בין אלה שהתחילו את הארכיון (ועוד כמה דברים בקיבוץ...). אם בתיקים האישיים או במכלים הכלליים אתם מוצאים פיסות נייר מודפסות זה בגלל שפינדה היה חותך את הדפים ומכניס לתיקים המתאימים.

ועכשיו אני באה לצרף את המסמכים הסרוקים ומגלה שאני לא יכולה להעלות את הפורמט הסרוק (pdf) לאתר הזה.
אללי כמה תסכול! ואתם נשארתם עם חצי תאוותכם בידכם.

אני עוד אשוב בקרוב... עם תשובה ומקווה עם הסיפורים של פינדה!

העלייה לקרקע...
הקמת האיצטדיון...
רחצה בעירום ועוד...

אבל אני מרחמת עליכם אז אוסיף קצת תמונות לבנתיים...

המחסן של פינדה (רעיון לפוסט - הארכיונאי כאספן או האספן כארכיונאי?)

הצריף של פינדה

פינדה וראובן (פעם ידעו לעשות בגדי ים אהה?)

פינדה על המקפצה, מזהים את הסמל מאחורה?

וכאן לסיפורים של פינדה

ואם אתם ממש רוצים להגיב... בבקשה בבקשה :-)
מוזמנים לעשות זאת כאן למטה היכן שכתוב אין תגובות...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הארכיון והמוות / היידי עפרון

מבצע בוקר בפעוטון / ערה

שתי תמונות / היידי עפרון

עצי הברוש בדרך לבית הקברות / נורית וולף

הסיפור מאחורי הסיפור / חנוש מורג

האחד במאי / היידי עפרון

מה תגיד סבא ברונו? / נעה בוכהולץ

"הפועל" גבעת חיים – שנים ראשונות / פינדה שפע

ארכיון

הצג עוד