שמיכת הטלאים של דבורה צנגן / או מתי ישן הופך לרטרו

הכותרת הזו בהחלט ארוכה מדי. לפעמים אתה רוצה להגיד יותר מדי דברים בכותרת. מרוב עצים לא רואים את היער...
שמיכת טלאים סרוגה של מרים צנגן 
והפעם היער הזה ססגוני להפליא, והוא נתרם לארכיון על ידי משפחת צנגן.
מדובר בשמיכת טלאים מצמר. ריבועים-ריבועים צבעוניים עם דוגמאות גאומטריות מזכיר קצת שטיחים של אריחי קרמיקה צבעוניים. 
היתה תקופה שנשים רבות סרגו שמיכות בסגנון הזה, שנועדו לפעמים להתכסות בימים קרירים או ליד הטלוויזיה (קצת דוקרניות לפעמים).
לי יש שתי שמיכות כאלה שסרגה סבתי ליובה שיפמן. פשוט לא יכולתי לזרוק אותן. הן כל כך מזוהות עם סבתא ועם התקופה. אז הנחתי אותן בארון עמוק. ועברתי איתן דירות בתל אביב. הן נכנסו לקופסאות קרטון והוצאו מקופסאות קרטון, עד שעברתי לכאן, לקיבוץ והן חזרו למקום שבו הן נוצרו.
והנה פה הן זכו לעדנה. יום אחד פשוט ידעתי שאני רוצה את אחת מהשמיכות על הספה בסלון. והנחתי והיא פשוט התאימה בול. צבעונית וחמימה ומזכירה לי את סבתא.



וזה מעביר אותי לשאלה הבאה: מתי ישן הופך לרטרו?
לפני כמה זמן הגיעה אלי אורחת מתל אביב. היא הסתכלה על השמיכה הצבעונית שהנחתי על הספה, ונרתעה. ראיתי את זה על פניה. היא נזכרה, והזכרון עשה לה רע. היא סיפרה שזה מזכיר לה דברים ישנים מילדותה. חברתה, שגם הגיעה מתל אביב, התלהבה מהשמיכה וביקשה לצלם אותה.

אכן, אנחנו בגבול העדין שבין חפץ שהוא ישן לבין חפץ נחשק שהפך בהגדרה לרטרו. 

בפינטרסט (רשת אינטרנטית שממנה אני שואבת הרבה השראה) ראיתי שבחוץ לארץ השמיכות הללו כבר הפכו למשהו מודרני ואטרקטיבי. 
אני ממש לא אייקון אופנתי. לפני כמה זמן אמרו לי שהחולצה שאני לובשת היתה מאד פופולרית בשנות ה-90 בארה"ב (נאמר לאו דווקא כהבעת מחמאה...).
ככה זה כשאוהבים ללבוש בגדים יד שניה. לפעמים זה ממש אופנתי ולפעמים לא...
אבל, הנה הנחתי את שמיכת הצמר של סבתא ליובה על הספה, ועוד מעט זה יהיה ממש אופנתי (או שלא...)

ועכשיו יש לנו גם שמיכה כזו בארכיון!

דרך אגב מאחר ואני לא יודעת כלום בסריגה האם זה נעשה ב"קרושה"?
באנגלית מצאתי שקוראים לזה granny-square-crochet-blanket

זהו להיום. שיהיה חג שמח ופורח...
ויש לנו עוד המון דברים בקנה הארכיון אבל לא תמיד הם מוצאים את דרכם לבלוג שלנו...

בשמחות
היידי

(תגובות אתם יכולים להוסיף כאן למטה במקום שכתוב אין תגובות...)



מתוך האתר



מתוך האתר




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הארכיון והמוות / היידי עפרון

מבצע בוקר בפעוטון / ערה

שתי תמונות / היידי עפרון

עצי הברוש בדרך לבית הקברות / נורית וולף

הסיפור מאחורי הסיפור / חנוש מורג

האחד במאי / היידי עפרון

מה תגיד סבא ברונו? / נעה בוכהולץ

"הפועל" גבעת חיים – שנים ראשונות / פינדה שפע

ארכיון

הצג עוד