הארכיון תחת מטריית ניהול המידע / היידי עפרון

התפקיד של ניהול המידע בקיבוץ גבעת חיים איחוד, מהותו ואיושו היה אמור להתפרסם בעלון הקיבוץ אבל זה האחרון מעט מתמהמה...
בקיבוץ ערוצי מידע שונים שבכל אחד מהם מתפרסם מידע בצורה אחרת, לעתים לקהלי יעד שונים. המטרה היא לערוך מיפוי של ערוצי המידע, להבין את הצרכים המקומיים ולדעת לנתב אותם בצורה הנכונה והיעילה ביותר כך שהציבור יוכל לקבל את מירב המידע בשפה ברורה ותמציתית. זו המטרה, אבל הדרך להשיג אותה היא לא פשוטה ויש צורך בבדיקות רבות של הקיים ושל הרצוי בהתייחסות לגורמים שונים במערכת המקומית ובטכנולוגיה העכשווית.  
בקיבוץ גבעת חיים איחוד השכילו להבין שתחת מטריית המידע יש לאגד גם את הארכיון מתוך ראייה רבת שנים של הקיבוץ את חשיבות שימור השורשים של המקום והמורשת התרבותית. מעבר לכך ההבנה שבעצם כל חומר שנוצר בהווה, אם זה במזכירות, באירועים, בחגים וכו' הוא נכס לעתיד, וגם לנו בעוד כמה שנים ובוודאי גם לדורות הבאים.
כרגע רוב המשאבים מתמקדים בדיגיטציה של הארכיון (נסו להגיד דיגיטציה כמה פעמים מהר), הווה אומר העברה של מסמכים פיזיים כגון תמונות ומסמכים לפורמטים דיגיטליים בכדי לשמור אותם לדורות הבאים ולהנגיש אותם לציבור. כיצד מיישמים את הפרויקט הגדול הזה?
האתגר הטכנולוגי הוא לא רק של הקיבוץ. גם גופים גדולים כמו בנקים, קופות חולים, משרדי ממשלה והספרייה הלאומית מתמודדים עם אותם האתגרים.
אנחנו נמצאים במקום פרדוקסלי שבו אנחנו יכולים לקרוא את מגילות ים המלח מלפני אלפיים שנים אבל מסמכים דיגיטליים שנשמרו על דיסקטים מתחילת שנות ה-90 אנחנו לא יכולים לקרוא. 
למרות הצורך והטכנולוגיה המתעדכנת חדשות לבקרים אין עדיין פתרון אחד אלא אפשרויות שונות כשכל גוף בעצם משתמש באמצעים שיש לו ולפי הצרכים שלו. 
ולמרות שאנחנו בתחילת הדרך ואין עדיין תשובות ברורות לשאלות, חשוב לחשוף בפני הציבור את החומרים שכבר נגישים וגם את ההתלבטויות שיש בנושאים השונים.
וזה בדיוק מה שאני מנסה לעשות בבלוג הזה. אני תמיד קשובה להערות של צעירים ומבוגרים כאחד, ורואה בתפקיד ניהול המידע והארכיון חשיבות רבה לזהות הקהילתית של הקיבוץ.
היידי עפרון


מבט אל הרפת של פעם, תחת עצי האלמוגנים.
היום זה נמצא מעל שכונת ההרחבה הראשונה

















תגובתכם חשובה לנו!

ניתן להגיב כאן למטה בלחיצה על תגובות/אין תגובות.
 

תגובות

  1. הי היידי
    ישר כח, על זה נאמר "יגעת, מצאת, תאמין !
    הבלוג הוא אכן כלי חשוב בחיבור הציבור לנעשה בארכיון ועצם כניסתך לתחום מצביעה על כך שאין חשיבות לשם המקצוע וגם ארכיונאי יכול להיות מחדש אם הוא עצמו מתחדש.
    ישר כח !
    ליליק

    השבמחק
  2. תודה ליליק! הבלוג שלך היווה השראה :-)

    השבמחק
  3. היידי כל הכבוד . ברכות לקידום הטכנולוגי של הארכיון גבעת חיים במשך כ שלוש שנים. הגעתם למסקנה אסטרטגית נכונה שארכיון בקיבוץ ומושב רצוי להיות המרכז התקשורתי בין חברי , ענפים וממלאי תפקידים. כמובן הוא השופר כלפי חוץ. לא מתמצא בנושא אבל מה ההבדל בין אתר ובלוג ?
    זאב הגלי, ארכיון מים עמק חפר

    השבמחק
  4. תודה זאב,
    עוקבת גם אחרי פועלך הרב. בהצלחה!
    האמת שמבחינה טכנולוגית בלוג יכול להיות בתוך אתר. בבלוג אנחנו כותבים את הגיגי הארכיון...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הארכיון והמוות / היידי עפרון

מבצע בוקר בפעוטון / ערה

שתי תמונות / היידי עפרון

עצי הברוש בדרך לבית הקברות / נורית וולף

הסיפור מאחורי הסיפור / חנוש מורג

האחד במאי / היידי עפרון

מה תגיד סבא ברונו? / נעה בוכהולץ

"הפועל" גבעת חיים – שנים ראשונות / פינדה שפע

ארכיון

הצג עוד