הקמת הפועל גבעת חיים בכדור מים


מאת: 
 גרשון פרינץ

הקמת קבוצת הכדור מים בגבעת חיים הייתה טבעית. גבעת חיים הייתה "מעצמת" שחייה ובית יוצר לשחקני כדור מים, ענף ספורט בו שלטה בישראל במשך שנים רבות. היכולת של הקבוצה לשרוד זמן רב מחזקת את הנחתי "שמנהלים מעולים, המתבססים על חזון רחוק טווח, יכולים לשמר ארגון משתנה ב"טופ" זמן רב".

ענף הספורט הראשון בו התחריתי היה השחייה. כשחיין גב הגעתי להישגים בינוניים. במרחקים קצרים, עד 20 מטר השארתי מאחור רבים מטובי השחיינים בארץ. הכישרון לשחות מהר במרחקים קצרים, המשיכה למשחקי הכדור והחברות המיוחדת בין שחקני הכדור מים בגבעת חיים, הביאה אותי למשחק.
מכיוון שמשך עונת הכדור מים הייתה קצרה, התחריתי גם בענפי ספורט נוספים.

היו סופי שבוע שהתחריתי בו זמנית ביום שישי אחה"צ בכדור מים, ביום שישי בערב בכדורסל, ביום שבת בבוקר באתלטיקה קלה ובשבת אחה"צ בכדורגל. התאמנתי במשך כל ימות השבוע ובימים מסוימים גם שני אימונים ביום.
באותה תקופה היכולת הפיזית להתחרות בו זמנית במספר סוגי ספורט הייתה אפשרית.
כאשר מציינים את הקמת אגודת הפועל גבעת חיים, יש לזכור את פינדה שפע ז"ל, אביו המאמץ של ראובן שפע ואביהם של גרשון, חנן, וערה שפע. פינדה היה אבי הספורט בגבעת חיים והיה הגורם המרכזי בפעילות הספורטיבית המגוונת בגבעת חיים.

 

צילום נדיר של השחקנים שייסדו את קבוצת הכדור מים של הפועל גבעת חיים
מיד לאחר הזכייה באליפות המדינה ובגביע המדינה ב- 1963



יושבים מימין: גיורא נטעאידו גל נפצע במלחמת ששת הימים ,מיקי פלבר - לימים מנהל הקבוצה, חנן שפע,גרשון שפע - השליט הכל יכול בשחייה הישראלית בשנות השישים, השתתף ב- 3 אולימפיאדות החל מרומא 1960, בעל שיאי העולם ב"מאסטרס", ויאיר ענבר ז"ל- בנו של יושו ענבר ז"ל מגבעת חיים, עסקן הספורט החשוב בישראל באותה התקופה. יאיר נפל במלחמת יום כיפור. הספקתי לראותו בהיותו בדרך לרמת הגולן.

עומדים מימין: אברהמלה קורין ז"ל - נפל במלחמת יום כיפור, היה מ"כ במחלקה שלי בחולתה ב- 1966. אברהמלה היה אחיו המאומץ של אמיתי נחמני ז"ל, סגן מפקד סיירת מטכ"ל שנהרג במלחמת יום כיפור, ראובן שפע - ספורטאי כלבו, מקים קבוצת הכדור מים בגבעת חיים, מאמנה הראשון והשחקן המצטיין בנבחרת ישראל במשך שנים, היה קפטן קבוצת הכדורסל והשחקן המרכזי בה בשנים בהן השתייכה לליגה הראשונה, שיחק גם כשוער מחליף בכדורגל, אריה פרידאסף ברותגדי ורדיורם מנדלבאום ז"ל - השחיין הראשון בישראל שירד את הדקה ב- 100 מטר חתירה בבריכה קצרה, שיחק גם כדורסל בליגה הראשונה בגבעת חיים וכדורגל בליגה השנייה, גרשון פרינץ - שוער הקבוצה ורן ארליך ז"ל, אחיו של יורם מנדלבאום ז"ל, נפטר משברון לב לאחר הנסיגה מסיני.
נלקח מתוך האתר גליל עולה


תגובות

  1. אמנם נלקח מאתר אחר, אבל בכל זאת - אברמלה קורין נפל במלחמת יום כיפור, ולא במלחמת ששת הימים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הארכיון והמוות / היידי עפרון

מבצע בוקר בפעוטון / ערה

שתי תמונות / היידי עפרון

עצי הברוש בדרך לבית הקברות / נורית וולף

ראי אדמה, כי היינו בזבזנים עד מאד / חנהל'ה פרנקל

הסיפור מאחורי הסיפור / חנוש מורג

האחד במאי / היידי עפרון

מה תגיד סבא ברונו? / נעה בוכהולץ

ארכיון

הצג עוד