לקוחות הארכיון / הייד עפרון

"בעידן שלנו, מי שיודע לספר סיפור - סיפור ייחודי של אדם, עסק או קהילה, כנראה יצליח לאגד אנשים סביב אותו סיפור". את המסר המעניין הזה ועוד דברים מרתקים שמענו מפי חלי יעקבס.

מדי פעם אנחנו מצטרפים להשתלמויות של ארכיונאים ולסיורים מרתקים של האיגוד הישראלי לארכיונאות ולמידע. אחת ההרצאות המעניינות ששמענו הייתה של חלי יעקבס. חלי יעקבס וירט, המייסדת והמנכ”לית של בינה יתרה, היא מומחית לטכנולוגיה, שיווק ופיתוח עסקי. חוץ מזה, היא מלאת חיים ותשוקה לנושאים שהיא עוסקת בהם וזה כבר כייף, וגם מרצה יחפה :-)

אז מה חלי ניסתה להעביר לנו?
שאם נדע לספר סיפור, יש לנו יותר סיכוי ליצור תחושת שייכות של הקהילה סביב אותו סיפור.
לא לחינם כתוב בהגדה של פסח – "והגדת לבנך..." חייב אדם לספר את הסיפור כדי שיישמר, כדי שיהיה רלוונטי וכדי שיהיו לו שותפים. מרק צוקרברג למשל, הוא איש חכם. הוא הבין שהכול מתחיל ונגמר בסיפור ולכן הוא הציע פלטפורמה שבה כל אחד יכול לספר את הסיפור שלו (פייס-בוק, ספר פנים...).

ומכאן לארכיון... הארכיון הוא הפלטפורמה של הסיפור. במקרה של גבעת חיים איחוד, הארכיון הוא הפלטפורמה לסיפור של המקום, לשייכות של אנשי הקיבוץ, של הקהילה, לאותו סיפור. אנשים הרי תמיד מחפשים להיות שייכים לקבוצה מסוימת. אפשר לראות את זה לאורך ההיסטוריה, וגם היום בפריחה של קבוצות בפייסבוק המתאגדות סביב נושאים וקהלי יעד מוגדרים.

הארכיון הוא פלטפורמה שמייצרת מידע ותוכן, פלטפורמה לחינוך ולשימור, וחברי הקהילה הם הצרכנים, ה"לקוחות" של הארכיון.
אז יש לנו סיפור, ויש לנו פלטפורמה, ואנחנו כארכיונאים נדאג למצוא את הכלים הטובים ביותר לפלטפורמה שלנו.
סיפור - פלטפורמה - כלים ו- לקוחות...
אנחנו על זה. ואתם? תהיו לקוחות שלנו?



לקוחות ארכיון מגיל צעיר



לעוד כתבות

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הפילוג שלי / שמעון הישראלי

"אותות ומופתים" / יריב אמיתי

ורדה לביא מביאה לארכיון צילומים שצילם רפי!

יש ערימה של חבר'ה על הדשא / חנוש מורג

טיפוסים בגבעה - ציון חביב / ראיינו: מירהל'ה זיו ותמר בר-אילן

מעלילות שרלוק הולמס בארכיון גח"א / היידי עפרון

חלוצי גבעת חיים רוחצים בים / כתב: פ.ש

"עוגה לחגיגה כפולה" דבורה הדר