"עוגה לחגיגה כפולה" דבורה הדר

45 שנה עברו ואני זוכרת את היום הזה כאילו קרה אתמול. 

זה היה בסוכות. כל הקיבוץ חגג במסיבת סוכות ואני ישבתי בסוכה שלנו בבית עם צירי לידה. בזמן הזה, בין ציר לציר, הספקתי לאפות עוגה נהדרת עם משמשים לכבוד סוכות רבקה'לה רותם (מספר המתכונים הורוד הנהדר שכולם השתמשו בו).

יותר מאוחר בלילה נסעתי לבית החולים ואיתי, חצי מהעוגה הטעימה. החלטתי לתת אותה לצוות הרפואי לאחר הלידה. הצוות אכל בהנאה מרובה מהעוגה ואני אמרתי "מי שבא לעבוד בערב החג - מגיעה לו עוגה!" (וכמובן שגם ביקשו את המתכון).

באותו לילה גילי שלי נולדה, ומאז ארבעים וחמש שנה, אני אופה את אותה עוגה לכבוד החגיגה הכפולה. כל שנה בנינו סוכה והיות ואני שייכת למשפחת דקל - גם נטענו דקלים.


עוזי, גדי, דבורה וגילי הדר, 
ענת ועודד ברנע, רותי ושירן חי, צפרא ושרון מייקלס
סוף שנות ה-70

גילי הדר


בכל שנותיה של גילי בגן ביום ההולדת הייתי מביאה עוגה לגן לשמחת הילדים והגננות ומספרת את סיפורה של אותה עוגה.


טיול לסיני  מימין לשמאל - תמי בן אור, דבורה הדר, ימימה שפע

 

טורט פירות של רבקה'לה רותם

שש ביצים

אחד ורבע כוס סוכר

אחד ורבע כוס קמח

חצי אפיון

וניל

הוראות הכנה:

טורט רגיל לאפות, לחתוך באמצע כך שיצאו שתי עוגות,

לפזר בצורה אחידה ויפה את פירות המשמש או כל פרי אחר מקופסת שימורים.

מעל הפרי-

שלושה ספלי שמנת

אחד כוס סוכר

שלושה חלמונים

וניל

אחד כף קמח

יש לערבב את החומרים עם הקצף של ששת החלבונים, לפזר על הפרי ולאפות עד לקבלת צבע זהוב.

חג שמח ובתיאבון!


 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הארכיון והמוות / היידי עפרון

מבצע בוקר בפעוטון / ערה

שתי תמונות / היידי עפרון

עצי הברוש בדרך לבית הקברות / נורית וולף

הסיפור מאחורי הסיפור / חנוש מורג

האחד במאי / היידי עפרון

מה תגיד סבא ברונו? / נעה בוכהולץ

"הפועל" גבעת חיים – שנים ראשונות / פינדה שפע

ארכיון

הצג עוד